مهدیه آمل

مهدیه شهرستان آمل درسال 1335 تاسیس وشروع به کار کرده است

بانک رسانه مهدیه آمل

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

حسینیه

معرفی کتاب مهدوی

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

پيوندها

شهدای شاخص

سایت علما و مراجع

گالری تصاویر
۰

عیدقربان مبارک/مهدیه آمل

 بخش خبری مهدیه آمل عیدقربان

عیدقربان مبارک/مهدیه آمل

عیدقربان مبارک

مهدیه شهرستان آمل

تاریخ عید قربان: 10 ذی حجه

آغاز دهه ی امامت و ولایت مبارک

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و دارای منزلتی والا نزد عموم مسلمانان است.

عید قربان روز خجسته و مبارکی است که مسلمانان به حج رفته، پس از تمام شدن اعمال حجشان، قربانی می کنند و پس از قربانی آنچه بر آنان در حال احرام حرام شده بود، حلال می گردد، لذا آن روز را عید تلقی می کنند; عیدی که پس از انجام وظایف سنگین حج، به عنوان جایزه الهی و رهایی از احرام پیش می آید. و هم چنین این روزبرای سایر مسلمانان جهان نیز عید است و احترام ویژه دارد. متاسفانه در ایران چندان به این دو عید بزرگ اسلامی (فطر و قربان) اهمیت نمی دهند، هرچند پس ازانقلاب اسلامی، با برگزاری مراسم نماز عید با آن شکوه و جلال، به آن جلوه ای ویژه بخشیده و حقش را ادا کرده و شایان تقدیر است ولی باز هم امید است از این روزشریف و عید اسلامی، تجلیل بیشتری به عمل آید.

به هر حال امروز روز گرفتن جایزه از خدای منان است، روزی است که باید در آن آهنگ گناه نشود و انسان های مؤمن، با استفاده از چنین روز باعظمتی که درهای بهشت بر رویشان گشوده می شود و باب رحمت الهی باز می گردد، دست های آلوده از گناه خویش را به سوی آسمان بلند کنند و با تضرع و زاری، به پیشگاه رحمان و رحیم، درخواست مغفرت و آمرزش نمایند و حاجت های فردی و نیازهای اجتماعی و گروهی خود را با امیداستجابت و روا شدن، بطلبند و بسیار عبادت و نیایش کنند. و قربانی در این روزاگر برای زائران خانه خدا واجب است، برای سایر مسلمانان نیز سنت موکد است و برآن تاکید فراوان شده است.

در روایت های مکرری نقل شده که در روز عید اضحی قربانی کنید تا گرسنگان وبیچارگان از خوردن گوشت سیر شوند; آنان که روزها بلکه ماه ها توان خریدن یک کیلوگوشت برای خانواده خویش را ندارند، در این روز فرخنده که برای همگان عید است وبسیار خجسته و مبارک است، آنان نیز خوشحال گردند و از خوردن گوشت حلال، بی منت،سیر شوند.

و امروز روز «تکبیر» است; تکبیری گویا، کوبنده، محکم و بامحتوا; تکبیری که بازتابش کاخ ستمگران را به لرزه درآورد و قلب ستم دیدگان را شاد سازد; تکبیری که بیگانگان را برای همیشه از ضربه زدن به ایران اسلامی، نومید گرداند و سرانجام تکبیری که به دنیا اعلام کند: ما با تکیه بر «قاصم الجبارین » از هیچ قدرتی ترس و واهمه نداریم و اگر روزی دشمنان اسلام در پی یورش به خاک ما یا هجوم به فرهنگ اسلامی ما برآمدند یا آهنگ حمله به ما را داشتند، با همین ندای ملکوتی که شاه رااز ایران بیرون انداخت و در مزبله تاریخ سرنگون ساخت، از خود و سرزمین خود وناموس و مقدسات خود و انقلاب خونبار خود، مردانه و شجاعانه، دفاع می کنیم و به خواست خداوند پیروزی و سربلندی از آن امت ما و شکست و سرافکندگی از آن دشمنان اسلام است.

دنیا بداند که ملت ایران با «تکبیر» زنده است و با تکبیر در صحنه، پاینده است و با تکبیر بر دشمنان می تازد و با تکبیر کشورش را می سازد.

دریافت تصویر باکیفیت اصلی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی