مهدیه آمل

مهدیه شهرستان آمل درسال 1335 تاسیس وشروع به کار کرده است

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بانک رسانه مهدیه آمل

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

حسینیه

معرفی کتاب مهدوی

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

پيوندها

شهدای شاخص

سایت علما و مراجع

گالری تصاویر

۷۰ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

 بخش خبری مهدیه آمل

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید و با سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن طهرانی‌مقدم» اظهار داشت: ما توفیق داشتیم که از سال ۱۳۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی‌مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی‌مقدم در مجالس مختلف با حسرت مطرح می‌کرد که‌ ای کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می‌داشتیم، می‌توانستیم امام زمان (ع) را بهتر یاری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این عطش و این حرارت از آن‌ روز در بین نیرو‌های هوافضا و موشکی شعله‌ور و بلکه اضافه نیز شده است. این شهید بزرگوار بار‌ها تکرار می‌کرد که ما نباید مشت ولی فقیه خود را خالی بگذاریم و باید بتوانیم با اجرا کردن تدابیر ولی فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در آن دوران سلاح‌هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می‌خواستیم مکان‌هایی را در ۳۰ کیلومتری و ۲۹ کیلومتری منهدم کنیم، نمی‌توانستیم، تصریح کرد: به همین دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرز‌های ما قرار داشت را نمی‌توانستیم تهدید کنیم. اما این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به طوری که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد، بیرون می‌آید؛ مانند هدف قرار دادن دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام و قرآن، و از معجزات الهی است.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد، متعلق به خیلی وقت پیش است؛ ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است و در این دستاورد، یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم؛ به طوری که رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله برای تحقیر ما با هواپیما‌های باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله‌های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و... را به پایین می‌ریختند.

وی افزود: امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته‌ایم؛ به طوری که انواع رادار‌ها در حوزه‌ها، فرکانس‌ها، ارتفاع‌ها و برد‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، سامانه‌های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی‌زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فضایی اخیراً توانستیم به لطف الهی ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» را پرتاب کنیم؛ این ماهواره‌بر با سوخت جامد است و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره‌بر در مدار قرار خواهیم داد.

۰

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد

 بخش خبری مهدیه آمل

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (یکشنبه) در رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی (فاطمی ۲) با بیان اینکه خدمت به مردم در ۴۳ سال گذشته در سپاه و بسیج، در اولویت قرار داشته است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیج و سپاه بر روال قاعده‌های خداوند متعال که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) آن را به ما یاد داده‌اند و امامین انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته‌اند، عمل کرده‌اند.

سردار فدوی ادامه داد: برای همین است که خداوند به وعده‌های خود عمل کرده است؛ لذا علی‌رغم اینکه خبیثان عالم در ۴۳ سال اخیر هرگونه شیطنت و دشمنی خود را علیه جبهه حق انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند، اما نمی‌توانند ادعا کنند که حتی یک پیروزی داشته‌اند و اگر پیروزی می‌داشتند، از طریق رسانه‌های خود، آن را در دنیا فریاد می‌زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که در دنیا ۲ حزب بیشتر وجود ندارد؛ یکی حزب خدا و دیگری حزب شیطان، گفت: خداوند فرموده است که من (خدا) اراده کرده‌ام که حزب خدا در بهترین وجه ممکن پیروز است؛ لذا وقتی در وعده خدا تخلفی نیست، باید به بهترین وجه ممکن پای کار برویم و فقط مواظب باشیم که در حزب خدا باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان خبیث ما هر از گاهی یک اشتباه محاسباتی دارند، تأکید کرد: خبیثان عالم دوباره اشتباه محاسباتی کردند و وهم آن‌ها برداشته است که می‌توانند بر انقلاب اسلامی پیروز شوند. امروز بیش از ۶۰ روز است که یک اشتباه محاسباتی آن‌ها موجب شده است که پیروان دست و دهان آن‌ها به قوی‌ترین وجه ممکن به میدان بیایند؛ اما عده‌ای از آن‌ها فریب‌خوردگان داخلی هستند؛ وگرنه این ۶۰ روز به شش روز هم نمی‌رسید.

سردار فدوی افزود: بسیجیان و پاسداران و نیروهای انتظامی، در فتنه اخیر بیش از ۶۰ شهید تقدیم کرده‌اند. این شهدا برای این است که مظلومیت مقتدرانه کشورمان دوباره به دنیا گوشزد شود؛ چراکه مظلومیت ما، مظلومیت مقتدرانه است؛ نه مظلومیتی که آن‌ها بر ما تحمیل می‌کنند. در حالی که شرارت‌های آمریکا و کسانی که دنباله‌رو آن هستند، در شدیدترین وجه ممکن وجود دارد؛ اما کل کشور و نظام جمهوری اسلامی، کل بسیج و سپاه، به همه اموری که از امور دائمی آن‌هاست، مستمراً ادامه می‌دهند. گروه‌های جهادی و سازندگی در کل کشور، به این روال اهتمام دارند و آغاز و انجام پروژه‌های بزرگ در دولت ادامه دارد؛ این موضوع به خاطر این است که همه ارکان نظام در قوی‌ترین وجه خود، دارند کارهایی را که در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، دنبال می‌کنند و بسیجیان، پاسداران، نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی پای کار هستند تا خبیثان نتوانند مانع این روند شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنی شیطان بزرگ آمریکا و همه پیروان خبیث او از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته است؛ اما در برخی مواقع اوج می‌گیرد، گفت: این دشمنی‌ها زمانی اوج می‌گیرد که دشمنان یا با یک شکست بزرگ مواجه شده‌اند و یا ما با یک پیروزی بزرگ مواجه شده‌ایم، و یا هر دو. ما امروز پیروزی بزرگی به‌دست آورده‌ایم؛ چراکه دولتی بر سر کار آمده است که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی به همه وظایف خود، بدون اینکه که چشم به خارج از کشور داشته باشد، عمل کند؛ چون توانمندی داخلی، توانمندی بی‌انتهایی است که ما را در اوج قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز شکست بزرگی برای کل جبهه غرب به‌وجود آمده است، تأکید کرد: این خبیثان، پنج قرن است که در دنیا خباثت می‌کنند و کشورهای زیادی را مستعمره خود کرده‌اند تا ثروت آن‌ها را چپاول کنند؛ اما در این ایام مشکلی برای آن‌ها پیش آمده است. خودشان جنگی را آغاز کرده‌اند و در این جنگ طرف مقابل، یعنی روسیه را تحریم کرده‌اند و روسیه هم به تلافی اقدامات آن‌ها، قرار بر این شده است تا آن‌ها را تحریم کرده و گاز و نفت خود را به روی آن‌ها ببندد؛ لذا می‌بینیم که غربی‌ها به چه فلاکتی افتاده‌اند؛ همه دولت‌ها و رسانه‌های اروپایی ماه‌هاست که به مردم خود می‌گویند که برای زمستان چوب، ذغال و فضولات گاو و گوسفند جمع کنید؛ این شکست بزرگی برای تمدن غرب است.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به دولت‌های اروپایی و غربی، گفت: خاک بر سرتان کنند که حتی در دنیای خود هم نتوانستید موفق شوید! چون خیانت و جنایت کرده و همه کشورهای جهان را تحت ظلم خود درآوردید؛ حتی عرضه نداشتید که یک مشکل کوچک دنیای خود را حل کنید.

وی افزود: ما از سال ۱۳۵۸ در تحریم بوده‌ایم؛ اما هیچ‌گاه در این ۴۳ سال یکی از صحنه‌هایی که با تحریم روسیه در غرب به‌وجود آمد را در کشور خود شاهد نبودیم. به دلیل اینکه وعده خدا صادق است؛ چون او گفته است که هرکسی در جبهه حق و حزب خدا قرار بگیرد و من تضمین می‌کنم که هیچ‌گاه در بن‌بست نماند.

سردار فدوی ادامه داد: خوشا به حال کسانی که سردمداران این صحنه هستند؛ همه دلدادگان انقلاب اسلامی، بسیجیان عالم و بسیجیان کشور، پاسداران و همه دلدادگانی که در کشور پای کار نظام بودند، هستند و خواهند بود.

وی شهادت را افتخارآمیز دانست و با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار شهید میراث بزرگی است، گفت: همه اتفاقاتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه افتاده است، میلیون‌ها کشته داشته است؛ اما شهدای ما به ۳۰۰ هزار هم نرسیدند؛ ببینید که چقدر آن‌ها برکت داشته‌اند. به‌خاطر همین است که همه دلدادگان انقلاب اسلامی آرزوی شهادت دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خبیثان عالم را در خفت‌بارترین وجه ممکن می‌بینیم؛ آن‌ها دستان خود را بر سر گذاشته و به غلط کردن افتاده‌اند. پس از پایان جنگ تحمیلی، کسی جرأت نکرده است حتی یک تیر به سمت انقلاب اسلامی شلیک کند؛ به‌خاطر این‌که فهمیدند که نمی‌توانند و شکست قطعی می‌خورند؛ لذا به جنگ‌های دیگر روی آوردند.

وی تأکید کرد: امروز مردم فهیم ما باید در این جنگ هم شکست بزرگی را برای دشمنان رقم بزنند. دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ها هم باید شکست بخورند و این توانمندی در ما وجود دارد؛ چراکه خداوند به ما وعده داده که پیروزی از آنِ حزب خداست.

۰

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق

 بخش خبری مهدیه آمل

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ادامه انهدام مقر‌ها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقر‌های باقی‌مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی‌سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

۰

درس از سبک زندگی پیامبر (ص) 6 (+پوستر)

 بخش خبری مهدیه آمل حدیث و قرآن زندگی درمکتب اهل بیت(ع)

درس از سبک زندگی پیامبر (ص) 6 (+پوستر)

درس از سبک زندگی پیامبر (ص) 6 (+پوستر)

دریافت تصویر با کیفیت اصلی
حجم: 1.04 مگابایت

51. عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می رسید.
52. احدی از محضر او نا امید نبود و می فرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمی تواند حاجتش را به من برساند.»
53. هرگاه کسی از او حاجتی می خواست اگر مقدور بود روا می فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی می کرد.
54. هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد.
55. پیران را بسیار اکرام می کرد و با کودکان بسیار مهربان بود.
56. غریبان را خیلی مراعات می کرد.
57. با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می آورد و مجذوب خود می کرد.
58. همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت .
59. چون شاد می شد چشم ها را بر هم می گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی کرد.
60. اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی شد .

۰

روایت خواندنی «سیدمحمود رضوی» از خانهٔ استیجاری ساده‌ شهید عجمیان که به‌عظمت جماران بود

 بخش خبری مهدیه آمل

روایت خواندنی «سیدمحمود رضوی» از خانهٔ استیجاری ساده‌ شهید عجمیان که به‌عظمت جماران بود

روایت خواندنی «سیدمحمود رضوی» از خانهٔ استیجاری ساده‌ شهید عجمیان که به‌عظمت جماران بود

جمعه ۲۷ آبان رئیس مجلس راهی منزل شهید شد، من هم خودم را رساندم، خانه‌ای در شهرکی اطراف کمال‌شهر، با همان مختصاتی که در تصاویر بود، اما شاید تنگ‌تر، مفروش‌‌شده با فرش‌های ماشینی چند سال قبل، باورش شاید برای خیلی از مردم سخت باشد...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمود رضوی مشاور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، روایتی از حضور در خانه پدری شهید روح‌الله عجمیان در استان البرز به‌شرح ذیل منتشر کرده است.

اول

12 آبان، شهرک امیرالمؤمنین(ع) کمال‌شهر کرج، از حوزه بسیج روی موبایلش تماس گرفتند، بسیجی بود اما شغلش کارگری روزمزد کنار گچکار بود، به او خبر دادند عده‌ای آزادراه را شلوغ کرده و دو طرف اتوبان را بسته‌اند، از خیر کار گذشت و برای امنیت مردم با دست خالی همراه دوستانش به میدان رفت، ساعتی بعد تصاویرش خبر اول خبرگزاری‌های کشور بود، ظاهراً امنیت کرج خون می‌خواست و فرزند بیست و چند ساله حضرت روح‌الله برای آرمان‌های انقلاب روح‌الله، جانش را تقدیم کرد.

دوم

تصاویری منتشر شد، هر کدام پیامی داشت، پیام‌هایی از جنس صلابت مادری که بر پیکر پسر اشک نریخت و پدری که برای پسر جامه سیاه بر تن‌ نکرد، اولین چیزی که می‌توانست به ذهن متبادر شود این بود، احتمالاً اینها هم از خودشان هستند، از خانواده‌های حکومت! اما تصاویر بعدی پیام دیگری داشت، آری این‌ها از خودشان بودند! تصویر خانه‌ای محقر، خانه‌ای شبیه خانه‌های حاشیه شهر، ساده،، بی‌ریا، خانه پدر روح‌الله بود. آری اینها از خودشان بودند، از خود لشکریان حضرت روح‌الله و فدائیان سیدعلی، از همان جنس دفاع مقدس



سوم

جمعه 27 آبان رئیس مجلس راهی منزل شهید شد، من هم خودم را رساندم، خانه‌ای در شهرکی اطراف کمال‌شهر، با همان مختصاتی که در تصاویر بود، اما شاید تنگ‌تر، مفروش‌‌شده با فرش‌های ماشینی چند سال قبل، باورش شاید برای خیلی از مردم سخت باشد اما همان خانه هم استیجاری بود، همه جمع از عکاس و خبرنگار تا استاندار و رئیس مجلس، از عظمت این خانواده در خود جمع شده بودند، عظمتی از جنس عظمت امام روح‌الله(ره)، عظمتی که آن‌روزها در حسینیه جماران و این روزها در حسینیه امام خمینی(ره) می‌بینی و ناخودآگاه در خود جمع می‌شوی.

چهارم

پدر و مادر و خواهران و برادران شهید هر کدام لب به سخن گشودند، دریایی از معرفت بودند، برای مردم، امنیت، سلامت و رفاه آنها حرف زدند، آن‌چنان دغدغه مسائل مردم داشتند که انگار خود مستغنی‌اند و باید به فکر دیگران باشند، اما این نبود، با زحمت شبانه‌روز گذران روز می‌کردند، اما کنار مردم برای همرزمان برادر شهید خود نگران بودند، نگران سلامتی آنها که با دست خالی باید با تقدیم جان خود از مردم دفاع کنند.

پنجم

دیدار تمام شد، مادری مفتخر به داشتن دامنی شهیدپرور، پدری سربلند از نان حلالی که به عرق جبین کسب و حاصلش تقدیم فرزندی به انقلاب، خواهری داغدارِ برادر با کلامی ‌زینبی، برادری خجل از جاماندن از برادر، با آرزو و پدر و مادر و سفره مشترک و من خجل از سینه گشاده و مردانگی ولی‌نعمتان انقلاب، مدعی هیچ کسی در کشور نبودند، حتی معترضانی که بانی شهادت جگرگوشه آنها شده بودند.



ششم

روح‌الله و خانواده‌اش مصادیق حرف‌های امام و آقا بودند، همان‌ها که امام روح‌الله(ره) فرموده بودند: «کسانی که بیشترین کشته‌ها را دادند و با نیروی ایمان واقعی و‌‎ ‌‏اعتقاد راسخ؛ باعث پیروزی انقلاب شدند همان کسانی بودند که به هیچ وجه اشرافی و‌‎ ‌‏مرفه نبودند و از طبقۀ پابرهنه بودند.»، و حضرت آقا هم در جایی گفته بودند: «سربازان این انقلاب و لشکر این انقلاب، مستضعفان و پابرهنگان و همچنین قشر جوانند.»، آری این‌ها ولی‌نعمتان این کشورند، در مسیر بازگشت یک جمله کلیدی از آقای قالیباف شنیدم:

«کسانی که در مسند قدرت و مسئولیت هستند اگر به چیزی غیر از حل مشکلات و مسائل این مردم فکر کنند به‌یقین خائن‌اند».

۰

امام خامنه‌ای: علت عصبانیت غرب پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است؛ بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد

 بخش خبری مهدیه آمل رهبری انقلاب مراسمات

امام خامنه‌ای: علت عصبانیت غرب پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است؛ بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد

امام خامنه‌ای: علت عصبانیت غرب پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است؛ بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد

در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع شهدای عملیات محرم در شهر اصفهان(۱)
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابیالقاسم المصطفی محمّد و علی آله الطیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز؛ نمونه‌ای از مردم عزیز اصفهان که حقیقتاً شایسته‌ی تمجیدند، همچنان که جناب آقای طباطبائی‌نژاد بدرستی بیان کردند. من خیلی خوشحالم از اینکه بار دیگر توانستیم شما را در این حسینیّه زیارت کنیم؛ بخصوص خانواده‌ی معظّم شهدا و ایثارگران که تشریف دارند. و از همین جا به همه‌ی مردم اصفهان سلام میرسانم و درود میفرستم و از زحماتشان، از ایمانشان، از جهادشان، از خصوصیّات ویژه‌ی اصفهانی‌شان تشکّر میکنم.

امروز، به مناسبت سالگرد بیستوپنجم آبان،(۲) این اجتماع در اینجا تشکیل شده؛ [لذا] من چند جمله در باب این قضیّه‌ی بسیار مهم و کلّاً حرکت اصفهانی‌ها در باب جهاد و شهادت عرض میکنم؛ یک مطلب و یک جمله‌ای در باب نگاه کلان ما و انقلاب و کشور به جبهه‌گیری ایران و استکبار، و درباره‌ی چیستی و چگونگی این مواجهه و مقابله عرض خواهم کرد؛ بعد هم یک اشاره‌ای به قضایای اخیر جاری کشور و اغتشاشات و مانند اینها عرض میکنم.

امّا در مورد اصفهان، مناقب اصفهان یکی دو تا نیست؛ اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، شاید در این چهارصد سال اخیر، تعداد علمای بزرگ اصفهان در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال اینها ــ که اهمّیّتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوصِ اصفهان نیست؛ بعضی همه‌ی دنیای اسلام را و بعضی همه‌ی ایران را فراگرفته ــ را اگر بخواهیم اسم بیاوریم، فقط اسمشان را اگر بنویسیم، یک کتاب قطور خواهد شد. بزرگانِ علمای ما حتّی تا زمان نزدیک به ما، مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسیّدابوالحسن اصفهانی، مرحوم حاج شیخ محمّدحسین اصفهانی، همهی بزرگان علم دورانهای مختلف قبل از اینها تا حدود چهارصد سال، اصفهانیاند. خب شهر علم است دیگر؛ یعنی تربیتکننده است؛ نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است. بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بُروز کردند، اصفهان اینها را رو آورد. این، خصوصیّت اصفهان است.

شهر ایمان و محبّت به اهل‌بیت است؛ این از جمله‌ی خصوصیّاتی است که کمتر به آن توجّه شده. بنده از قدیم، از اواخر سالهای دهه‌ی ۳۰ و دهه‌ی ۴۰ و مانند اینها، به اصفهان زیاد رفت‌وآمد میکردم؛ نظر بنده را جلب کرد این معنا که اصفهانی‌ها اهل توسّلند، اهل تضرّعند، اهل توجّهند؛ این ناشی از ایمان است. حالا مثلاً فرض بفرمایید در مشهدِ ما در آن سالها یک دعای کمیلی تشکیل میشد که آن را هم اتّفاقاً یک عالِم اصفهانی تشکیل میداد؛ مرحوم کلباسی در مشهد بود و دعای کمیل [میخواند]. شاید آن عدّه‌ای که پای منبر ایشان برای دعای کمیل جمع میشدند، به بیست نفر نمیرسیدند. حالا من احتیاطاً میگویم بیست نفر؛ شاید هشت نُه نفر یا ده نفر مثلاً دعای کمیل میخواندند. همان وقتها در اصفهان [مجلس] دعای کمیل مرحوم حاج آقا مهدی مظاهری در مسجد سیّد، پُر میشد از جمعیّت؛ این، مقایسه‌ی بین مشهد و اصفهان. در مورد مجالس عزاداری، در مورد مجالس مربوط به ائمّه (علیهم السّلام) و از این قبیل، هر چه انسان بگوید واقعاً کم است؛ شهر ایمان است.

پس هم شهر علم است، هم شهر ایمان است، هم شهر هنر است؛ انواع هنرهای گوناگون مطلوب ایرانی در اصفهان هست. شهر میراثهای ارجمند و ارزشمند هنری است. بنده یادم نمی‌آید نظیر این میراث هنری‌ای که ما در اصفهان داریم، در هیچ جای دیگر وجود داشته باشد. اینها همه برجستگی‌های مردم اصفهان است؛ یک شهری با هویّت کامل ایرانی و اسلامی. به نظر من این مستندسازهای خوبِ ما که الحمدلله زیاد هم هستند، میتوانند از اینها ــ با آن تکّه‌ای که بعداً عرض خواهم کرد ــ برای اصفهان فیلم‌های مستند متعدّدی بسازند که همه چشم‌نواز و دل‌نواز خواهد بود.

و امّا هویّت انقلابی؛ حالا آن [هویّت] علمی و ایمانی و هنری را عرض کردیم، [میرسیم به] هویّت انقلابی. البتّه در خیلی از شهرهای کشورِ ما پیش از انقلاب تلاشهای انقلابی بود، خوب هم بود، قوی هم بود، امّا اصفهان برتری داشت؛ اقّلاً یکی از برترین شهرهای انقلابی بود؛ اگر نگوییم برترین شهر بود، لااقل یکی از برترین‌ها بود. اوّلین شهری که زمان رژیم طاغوت حکومت‌نظامی شد اصفهان بود؛ هیچ جا قبل از اصفهان حکومت‌نظامی نشده بود، اصفهان حکومت‌نظامی شد. [این] نشان‌دهنده‌ی آن بود که مردم بیشتر از دیگران در تلاشند. در دفاع مقدّس، دو لشکر نام‌آور و خط‌شکن [داشت]: لشکر امام حسین (علیه السّلام) که فرمانده معروفش شهید خرّازی بود و لشکر نجف که آن هم فرمانده‌‌ معروف و شهیدش شهید احمد کاظمی بود. بعد از شهادت خرّازی و مدّتی بعد از اینکه شهید کاظمی از لشکر نجف رفت، فرماندهان برجسته‌ی دیگری این دو لشکر را اداره کردند؛ دلاوران واقعاً برجسته‌ای که ما خیلی از اینها را از نزدیک  شناختیم و دیدیم. خب، استان اصفهان بر اثر همین مجاهدتها در حدود ۲۴ هزار شهید دارد، که حدود ۷۵۰۰ شهید در گلستان شهدای شهر اصفهان مدفونند. اینها یک رقمهای عجیبی است، اینها یک نشانه‌های بزرگی است. ده‌ها هزار جانباز، چند هزار آزاده؛ اینها سند افتخار اصفهان است. اینها وظیفه درست میکند برای شما؛ نمیخواهیم فقط مدّاحی کنیم؛ نگه داشتن این عظمتها و آثار بزرگ، وظیفه‌ی یکایک افراد باوجدان است.

و امّا مناسبت بیست‌وپنجم آبان؛ روز بیست‌وپنجم آبان، حدود ۳۶۰ شهید در اصفهان تشییع شدند. چطور طاقت بیاورد یک شهر؟ ۳۶۰ شهید! آن فرماندهانی که این شهدا جلوی چشم آنها شهید شدند، خودشان مانده بودند که چه جوری این شهدا را بیاورند اصفهان‌ تشییع کنند؛ این قدر این حادثه، حادثه‌ی بزرگ و عجیبی بود! به نظرم اگر هر جای دنیا یک روز ۳۶۰ جوانِ به‌خون‌آغشته را بیاورند در میان مردم و تشییع کنند، آن شهر آن روز فلج میشود، از پا می‌افتد؛ اصفهان فلج نشد. در خبرهای ما و گزارشهای مسلّم ما این هست که همان روز عصر، عدّه‌ی زیادی از جوانها و روزهای بعد عدّه‌ی زیادتری به طرف جبهه‌ها حرکت کردند؛ همان شب، کاروان عظیم پشتیبانی از شهدا از اصفهان راه افتاد. حالا [اگر] امروز ۳۶۰ شهید آوردند، مردم باید بنشینند مشغول عزاداری [بشوند]، دیگر حواسشان به جبهه نیست؛ نخیر،‌ همان روز و روزهای بعد، جمعیّت راه افتادند. این روحیه را ببینید! این انگیزه را ببینید! خانواده‌های دو شهید، خانواده‌های سه شهید، خانواده‌های چهار شهید، چند خانواده‌ی پنج شهید، چند خانواده‌ی شش شهید،‌ یک خانواده‌ی هفت شهید! اینها مال اصفهان است؛ اینها هویّت انقلابی و جهادی اصفهان را برای ما تشریح میکنند. بخشی از مناقب اصفهان اینها است؛ اصفهان بیش از این حرف دارد. در این چهار دهه هم هر وقت لازم شده است، اصفهان سینه سپر کرده آمده جلو؛ مردم اصفهان در هیچ قضیّه‌ای عقب‌نشینی نکردند. بنده بعضی از قضایا را بخصوص یادم هست؛ حالا نمیخواهم یادآوری کنم و اسم بیاورم. آن چنان زنده، با یک اشاره و با یک توجّه، بارها وارد میدان شدند، یک فتنه را خاموش کردند.
۰

اخباردفاعی و امنیتی درهفته‌ای که گذشت

 بخش خبری مهدیه آمل

اخباردفاعی و امنیتی درهفته‌ای که گذشت

اخباردفاعی امنیتی درهفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

برای مشاهده متن هر خبر، بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

سرلشکر سلامی:
دشمن را با اشتباهات خودش شکست می‌دهیم/ قطعا آرامش‌شان را خواهیم گرفت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان این روز‌ها آرزوهایشان را به هم گره زدند و به خیال خودشان همه راه‌ها را بستند؛ اما صورت‌هایشان به سنگ خورد، آن‌ها ناتوان هستند و ملت ایران متوقف نشده و در حال حرکت است.

قدردانی فرمانده کل سپاه از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)
سرلشکر سلامی در پیامی از همت و نقش‌آفرینی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در ساخت و افتتاح پروژه‌های مهم خط آهن زاهدان-خاش و اسکله‌های ۷ و ۸ بندر تخصصی و راهبردی تقدیر کرد.

سردار جوانی:
دشمن از طریق سوریه‌سازی، به‌دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود
معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن تأثیرگذاری بر مذاکرات است، گفت: دشمن از طریق سوریه‌سازی به دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:
شکست دشمن از آثار روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران است
سردار «صادقی» با بیان اینکه دشمنان به ویژه مقامات آمریکایی معترف هستند که هر آنچه تاکنون هزینه کرده‌اند، بی‌نتیجه بوده است، گفت: این شکست دشمن از آثار روحیه شهادت‌طلبی و برکت وجودی شهدا و انقلاب اسلامی است.

سردار حاجی‌زاده:
موشک هایپرسونیک بالستیک به‌زودی رونمایی می‌شود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:
آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
امیر پوردستان گفت: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد و اگر به فتنه متوسل می‌شود به دلیل این است که از «علم، قدرت نظامی، حضور مردم و بصیرت آنان» می‌ترسند.

سازمان اطلاعات سپاه: تماس‌های مشکوک منافقین را اطلاع دهید
سازمان اطلاعات سپاه از مردم کشورمان خواست در صورتی که در فضای مجازی یا در تماس‌های مشکوک از آن‌ها برای حضور در اغتشاشات و تخریب اموال عمومی و تهیه فیلم و عکس از اماکن نظامی و مذهبی دعوت شد، موضوع را به شماره ۱۱۴ اطلاع دهند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در گفت‌وگو دفاع‌پرس مطرح کرد؛
تربیت فرماندهان آینده ارتش در دافوس آجا/ برقراری تعامل علمی با ۸ کشور
امیر سرتیپ «ولی‌وند» تربیت فرماندهان آینده ارتش را محور فعالیت دافوس آجا دانست و از برقراری تعامل علمی با ۸ کشور دنیا خبر داد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛
سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک
امیر «فخری» گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم.

در پیامی؛
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قهرمانی تیم والیبال نشسته را تبریک گفت
سرلشکر باقری قهرمانی مقتدرانه تیم والیبال نشسته کشورمان در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در بوسنی را تبریک گفت.

یادداشت/
قیامِ «قائم» علیه جنگ ترکیبی دشمن
در عرصه مقابله با جنگ ترکیبی اخیر، نظام اسلامی توانست با مدیریت هوشمندانۀ صحنه، دشمنان خارجی و تجزیه‌طلبان را به فرو رفتن در لاک دفاعی وادار کند.

پهلوگیری ناوگروه «نداجا» در بندر جاکارتا
ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال رسمی مقامات لشکری کشور اندونزی در بندر جاکارتا پهلو گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد؛
افزایش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و ونزوئلا
امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به حضور شرکت‌های ایرانی در ونزوئلا، بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه:
قدرت ما توقف‌ناپذیر است/ اجازه دخالت در امور کشور را به هیچ بیگانه‌ای نخواهیم داد
سردار فدوی دستیابی به فناوری‌های نوین در دریا را از مؤلفه‌های قدرت امروز کشور برشمرد و گفت: اجازه دخالت در امور کشور را به هیچ بیگانه‌ای نخواهیم داد.

فرمانده کل ارتش:
آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل اصلی اغتشاشات/ سقوط نظام سلطه حتمی است
سرلشکر موسوی با بیان اینکه پیامد محتوم انقلاب اسلامی سقوط نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست، گفت: آن‌هایی که با تضعیف توان دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی باعث شهادت جمعی از هموطنان شدند، باید جوابگو باشند.

وزارت اطلاعات یک شبکه بین‌المللی توزیع مواد مخدر را منهدم کرد
وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام شبکه گسترده بین‌المللی توزیع مواد مخدر که از طریق بکارگیری اتباع بیگانه فعالیت و روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محموله‌های مواد مخدر را در کشور پخش می‌کرد، خبر داد.

پیام تسلیت فرمانده نهاجا درپی درگذشت امیر «سلمان»
امیر سرتیپ واحدی طی پیامی درگذشت امیر «داوود سلمان» را تسلیت گفت.

معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش:
هراس دشمن از مواجهه با سامانه‌های پدافندی ایرانی/ «باور ۳۷۳» قدرت بازدارندگی کشور را افزایش داد
امیر «ثقفی‌فر» گفت: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه‌های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم‌اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تشریح کرد؛
روند تولید و ارتقاء سامانه «باور ۳۷۳»
امیر صباحی‌فرد ضمن تشریح روند تولید سامانه پدافندی باور ۳۷۳، ایجاد دست برتر در مقابله با هرگونه تهدید هوایی و برد بلند و مقابله با مهمات دورایستا را از دلایل ارتقاء این سامانه پدافندی برشمرد.

با حضور فرمانده کل ارتش؛
دست‌اندرکاران ارتقای سامانه باور ۳۷۳ تجلیل شدند
آیین شکرگزاری و تجلیل از دست‌اندرکاران و نخبگان ارتقای سامانه برد بلند باور ۳۷۳ با حضور سرلشکر موسوی در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
آموزش مهم‌ترین اولویت ارتش در حفظ بازدارندگی است
امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز مباحث آموزشی و آموزش رزم زمینی در نیروی زمینی ارتش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

معاون تربیت و آموزش ارتش:
شناخت محور کانونی دشمن در فضای مجازی از وظایف نیرو‌های مسلح است
امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه رشد و تربیت افسران نیرو‌های مسلح، دغدغه اصلی برای ظهور است، گفت: شناخت محور کانونی دشمن در فضای مجازی از وظایف نیرو‌های مسلح و به‌ویژه فرماندهان است.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح:
کارکنان نیرو‌های مسلح از منتظران واقعی ظهور هستند
امیر سرتیپ «باقری» گفت: کارکنان نیرو‌های مسلح همواره با ارتقای ظرفیت وجودی خود در تمامی ابعاد از منتظران واقعی ظهور هستند.

تمرین مشترک دریایی ایران و اندونزی برگزار می‌شود
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی راهبردی ارتش که در جاکارتا پهلو گرفته است از برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و اندونزی خبر داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
دشمن در مورد انقلاب اسلامی دچار «توهم محاسباتی» است
حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: بیش از ۴۰ سال است که دشمن در مورد انقلاب اسلامی، دچار توهم محاسباتی است و بر اساس آن‌ها عمل می‌کند.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
موشک «هایپرسونیک» رصد موشک‌های ایران را برای رژیم صهیونیستی بی‌ثمر می‌کند
سردار بلالی گفت: استفاده از موشک هایپرسونیک باعث می‌شود که تمام هزینه‌هایی که کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس انجام می‌دهند تا الگوریتم پروازی موشک‌های ایران را رصد کنند و آن را به رژیم صهیونیستی بدهند، بی‌ثمر شود.

پانزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروی هوایی ارتش برگزار شد
پانزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروی هوایی ارتش با حضور معاون هماهنگ‌کننده و جمعی از مسئولان و فرماندهان این نیرو در هتل نهاجا برگزار شد.

فرمانده کل ارتش در دیدار مسئولان بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد؛
لزوم معرفی شهدای نخبه ارتش/ آمادگی ارتش برای توسعه همکاری‌ با بنیاد ملی نخبگان
سرلشکر «موسوی» بر آمادگی ارتش برای توسعه همکاری‌‌ با بنیاد ملی نخبگان، و لزوم معرفی نخبگان نظامی به‌ویژه شهدای نخبه ارتش تأکید کرد.

بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از دانشگاه هوایی شهید ستاری
امیر سرتیپ واحدی با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری از قسمت‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
درگیر جنگ جهانی رسانه‌ای هستیم
سردار جلالی گفت: با نگاهی به جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای که علیه ملت ایران به راه افتاده است، می‌توان دریافت که همه ظرفیت‌های رسانه‌ای دشمن به‌کارگیری شده است.

حمله گسترده موشکی و پهپادی سپاه به مقر‌های احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق
نیروی زمینی سپاه دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق انجام داد.

اطلاعیه سپاه درباره آغاز دور جدید عملیات علیه مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب؛
شرارت‌های مسلحانه را برنمی‌تابیم/ مسئولین دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق از امنیت پایدار منطقه صیانت کنند
روابط عمومی کل سپاه درباره آغاز دور جدید عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقر‌ها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق اطلاعیه‌ای صادر کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
«نزاجا» از نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند
امیر سرتیپ حیدری گفت: نیروی زمینی از هرگونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند.

رئیس اداره آمادگی رزمی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
دانش‌افزایی و آموزش تخصصی مهمترین راهکار در مقابله با «جنگ شناختی» است
امیر سرتیپ آریانفر با بیان اینکه دشمن در حوزه نبرد شناختی جنگ تمام‌عیاری را علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، گفت: دانش‌افزایی و آموزش تخصصی مهمترین راهکار در مقابله با این جنگ محسوب می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم تجلیل از خانواده شهید شیرودی:
شهدا برای احیای ارزش‌های اسلامی مجاهدت کردند
امیر سرتیپ «قربانی» گفت: شهدای والامقام با جانفشانی خود در احیای ارزش‌های والای اسلام مجاهدت کردند و همه ما در قبال خون مطهر شهیدان مسئولیت داریم.

حضور سفیران سیاسی و وابستگان نظامی کشور‌های مختلف در ناوشکن «دنا»
ناوشکن تمام‌ایرانی دنا که در قالب ناوگروه صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ناوبندر مکران در بندر جاکارتا پهلوگرفته است، میزبان سفیران سیاسی و وابستگان نظامی ۱۲ کشور دنیا بود.

تقدیر سرلشکر باقری از استاندار ایلام
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از استاندار ایلام به دلیل اهتمام در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر کرد.

اولین فیلم از عملیات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب در کردستان عراق
اولین فیلم از عملیات «ربیع ۲» نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تروریست تجزیه‌طلب در اقیلم کردستان عراق منتشر شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛
شکست توطئه انگلیس در ایجاد تنگنای ژئوپلتیکی در شمال‌غرب کشور
امیر سرتیپ «حاجیلو» از شکست توطئه انگلیس و نظام سلطه در ایجاد تنگنای ژئوپلتیکی در شمال‌غرب کشور خبر داد.

دیدار فرماندهان ناوگروه «نداجا» با سفیر ایران در اندونزی
فرماندهان و کارکنان ناوگروه نیروی دریایی ارتش با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا با سفیر کشورمان در اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری:
اجرای رزمایش گروه‌های جهادی در هفته بسیج/ اجتماع اقتدار بسیجیان برگزار می‌شود
سردار سلیمانی از برپایی اجتماع بسیجیان با عنوان «حماسه اقتدار» در پنجم آذر خبر داد و گفت: تشکیل شجره طیبه بسیج عمق راهبردی دفاعی برای ملت ایران شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران خبر داد؛
برگزاری بیش از ۶ هزار عنوان برنامه طی هفته بسیج در استان تهران
سردار ذوالقدر از برگزاری بیش از شش هزار عنوان برنامه طی هفته بسیج در این استان خبر داد.

در مراسم رونمایی از اطلس پدافند هوایی سپاه مطرح شد؛
نحوه شکل‌گیری پدافند هوایی سپاه/ اقتدار امروز حاصل تجربه دفاع مقدس است
مراسم رونمایی از اطلس پدافند هوایی سپاه در دوران دفاع مقدس با حضور مشاور فرمانده هوافضای سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
نکاتی پیرامون بکارگیری موشک «هایپرسونیک» از سوی ایران
در خصوص بکارگیری موشک جدید ایران یعنی «هایپرسونیک» نکاتی وجود دارد که حائز اهمیت است و باید به آن‌ها توجه کرد.

در پیش‌همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس مطرح شد؛
نقش مؤثر بهداری رزمی در کاهش ۵۰ درصدی تلفات انسانی/ تحلیل نظامی عملیات‌ها در دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح
فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: در طول دفاع مقدس، بهداری رزمی درمان ۵۲۰ هزار مجروح و ۱۰۰ هزار عمل جراحی را انجام داد که به واسطه این تلاش‌ها تلفات انسانی تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران بزرگ خبر داد؛
اجرای ۷۷ عنوان برنامه در هفته بسیج از سوی سپاه تهران بزرگ
سردار توکلی از اجرای ۷۷ عنوان برنامه در هفته بسیج از سوی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خبر داد.

فرمانده ناوگروه رزمی ارتش مطرح کرد؛
افزایش امنیت دریایی با همکاری ایران و اندونزی
ناخدایکم «فتاحی» گفت: همکاری بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، ضامن افزایش امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی خواهد بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد؛
رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی پدافند هوایی در آینده نزدیک
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ گفت: در آینده‌ای نزدیک از دستاورد‌هایی رونمایی خواهیم کرد که قدرت بازدارندگی کشور را به درجات بالاتر افزایش خواهد داد.

۰

خط حزب‌الله ۳۶۷ | ایران قوی؛ فراتر از آنچه دشمن می شنود!

 بخش خبری مهدیه آمل رهبری انقلاب خط حزب الله

خط حزب‌الله ۳۶۷ | ایران قوی؛ فراتر از آنچه دشمن می شنود!

خط حزب‌الله ۳۶۷ | ایران قوی؛ فراتر از آنچه دشمن می شنود!

شماره سیصد و شصت و هفتم هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «ایران قوی؛ فراتر از آن‌چه دشمن می‌شنود!» منتشر شد.

* خط حزب‌الله در گزارش هفته شماره جدید خود، ابعاد پیشرفت حیرت‌انگیز ایران اسلامی را در ساخت موشک جدید فراصوت (هایپرسونیک) بررسی کرده است.

* یادداشت هفته حزب‌الله به مناسبت برگزاری کنگره شهدای استان قم و انتشار بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران این کنگره نگاهی به اهمیت و راهکارهای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس براساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشته است.

* شماره‌ این هفته خط حزب‌الله، به روح مطهر شهید مهدی زین الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم، تقدیم می‌شود.