مهدیه آمل

مهدیه شهرستان آمل درسال 1335 تاسیس وشروع به کار کرده است

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بانک رسانه مهدیه آمل

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

حسینیه

معرفی کتاب مهدوی

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

پيوندها

شهدای شاخص

سایت علما و مراجع

گالری تصاویر
۰

پیام دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند+ تصاویر

 بخش خبری مهدیه آمل

پیام دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند+ تصاویر

پیام دانش‌آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند+ تصاویر

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: کار خودشان است؛ ۴۳ سال قبل خودشان انقلاب کردند، خودشان هشت سال نه فقط مقابل ارتش صدام، بلکه مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب حامی آن ایستادند، در فتنه‌ها خودشان مکر و حیله دشمن را خنثی کردند و در همه میدان‌ها، اعم از راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و... حضور یافتند و امروز پرچم انقلاب اسلامی، «بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» به برکت حضور آن‌ها بر قله‌های عزت و افتخار می‌درخشد؛ مردم را می‌گویم، همان‌هایی که سرمایه‌های انقلاب هستند و ما امروز هرچه داریم، به برکت حضور مردم  در همه میدان‌هاست.

راهپیمایی یوم‌الله «سیزده آبان» مصادف با «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» یکی از عرصه‌های قدرت‌نمایی مردم است؛ اما کمی متفاوت‌تر؛ چراکه در این‌روز، بیشتر از همه اقشار مردم که در این راهپیمایی حضور می‌یابند، دانش‌آموزان هستند که به یاد و خاطره دانش‌آموزانی که سال ۱۳۵۷ قربانی جنایت خونین حکومت ستم‌شاهی شدند، در دهان دشمن خصوصاً «شیطان بزرگ» می‌زنند.

راهپیمایی سیزده آبان

امسال مردم بیشتری در کنار دانش‌آموزان به خیابان آیت‌الله طالقانی (ره) تهران و مقابل لانه جاسوسی آمریکا آمده بودند؛ آن‌هم به‌دلیل این‌که به فتنه‌گران و اغتشاش‌گرانی که اخیراً کشور را به آشوب کشیده‌اند، بگویند که ما همیشه مردم میدان هستیم و خواهیم ماند؛ اما از سویی دیگر حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان امسال، آن هم در این شرایط، پیام دیگری نیز برای فتنه‌گران و دشمنان داشت؛ چراکه دشمن در این فتنه اخیر سعی کرده تا دانش‌آموزان را نیز به خیابان‌ها بکشاند و با رسانه‌های خود، این‌گونه به افکار عمومی القاء کند که نسل‌های جدید، از آرمان‌های انقلاب اسلامی زده شده‌اند. این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار با دانش‌آموزان، قاطعانه فرمودند: «نوجوانِ امروز، بر خلاف نوجوان قدیم، یک عنصر بالغ و عاقل است، یک عنصر خردمند است»؛ بر این اساس، خبرنگار دفاع‌پرس همراه با همه اقشار مردم، به راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان رفته، تا علت حضور دانش‌آموزان دهه هشتادی و دهه‌نودی را در این راهپیمایی از زبان خودشان جویا شود.

ساعت هنوز به موعد نرسیده بود که سیل عظیمی از مردم به خیابان آیت‌الله طالقانی (ره) آمده بودند؛ زن و مرد، پیر و جوان، دانش‌آموز و دانشجو و... آن‌هم با شعار «مرگ‌بر آمریکا» و «مرگ‌بر اسرائیل» که هیچ‌گاه از زبان این ملت نیافتاده و نخواهد افتاد؛ البته امسال به‌دلیل فتنه و اغتشاشات اخیر، شعار «مرگ‌بر آشوبگر» نیز از دهان مردم سر داده می‌شد. از سویی دیگر، فضای راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان امسال، فضای تقدیر از مدافعان امنیت، خصوصاً مأموران انتظامی به‌دلیل مجاهدت‌های آن‌ها در کنترل اغتشاشات اخیر و مقابله با آشوب‌گران بود.

پرچم‌های سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران در دست مردم به‌همراه تصاویر شهدا و آدمک‌های دست‌ساز دشمنان این مرز و بوم و همچنین به آتش کشیدن پرچم‌های کشور‌های استکبار جهانی، رسم همیشگی مردم در راهپیمایی‌هاست که امسال نیز در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان تجلی یافته بود.

راهپیمایی سیزده آبان

گفت‌وگو با دانش‌آموزان حاضر در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان، نشان‌دهنده همان اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نوجوان امروز را بر خلاف نوجوان قدیم، یک عنصر بالغ، عاقل و خردمند دانسته‌اند و این نکته را می‌شد در جملات تک‌نک آن‌ها به‌خوبی نگریست.

به‌خاطر خون شهدا «مرگ‌بر آمریکا» می‌گوییم

اولین نفری که با او گفت‌وگو می‌کنم یک دانش‌آموز بسیجی به‌نام «علیرضا» است که پوستر سردار دل‌ها را در دست دارد که روی آن نوشته شده است: «انتقام سخت». وی انگیزه حضور خود در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان را این‌گونه تشریح کرد: «ما امروز به این‌جا آمده‌ایم تا خودمان را به آمریکا نشان داده و شعار سر دهیم و بگوییم که ما شجاع هستیم و به‌خاطر خون شهدا مرگ‌بر آمریکا می‌گوییم.» صحبت‌های علیرضا اگرچه یک صحبت‌های عادی به نظر می‌رسد؛ اما تجربه نشان داده است که برخی بزرگ‌ترها خصوصاً خواص، هنوز به اندازه این نوجوان، از درک و بصیرت زیادی نسبت به دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا برخوردار نیستند.

سیزده آبان

آمده‌ایم تا چادر حضرت زهرا (س) را سربلند نگه داریم

صدای سرود «سلام فرمانده» که این‌روزها مرزهای جمهوری اسلامی ایران را در نوردیده و به یک سرود جهانی تبدیل شده است، در بسیاری از نقاط مسیر راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان به گوش می‌رسید و از دهه‌نودی‌ها گرفته تا بزرگ‌تر از آن‌ها نیز این سرود را در زیر لب زمزمه می‌کنند. در همین حال و هوا می‌ایستم تا با دانش‌آموزی دیگر گفت‌وگو کنم. دختر خانمی را می‌بینم که حجاب کامل او نشان‌دهنده اهتمام خانواده‌اش برای تعلیم ارزش‌های دینی به فرزندشان است. وی خود را «مهدیه» معرفی می‌کند و با همان ادبیات کودکانه خود، حرف‌های بزرگی می‌زند و می‌گوید: «نمی‌گذاریم که آمریکا ما را اذیت کند و نمی‌خواهیم که دیگر برده او باشیم. ما آمده‌ایم تا چادر حضرت زهرا (س) را سربلند نگه داریم. ما دیگر مستعمره آمریکا نیستیم و به حرف‌هایش گوش نمی‌دهیم و راه امام خمینی (ره) را ادامه خواهیم داد و امروز نایب و ولی ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر ماست. ما آمده‌ایم که با آمریکا مبارزه کنیم و خون خود را همچون شهدا اهدا کرده و زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) را فراهم کنیم».

سیزده آبان

اسرائیلی‌ها بترسند از آن روزی که فقط راه فرار آن‌ها از دریاست

«مجتبی» نام دانش‌آموز دیگری است که با او گفت‌وگو می‌کنم. وی که پیراهنی مزین به تصویر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را بر تن داشته و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را نیز در دست دارد، می‌گوید: «آمده‌ام بگویم تا جان من فدای رهبرم است و بعد هم می‌گویم ما نه به اجبار کسی به راهپیمایی آمده‌ایم و نه مدرسه ما را به‌زور به این‌جا آورده است؛ بلکه خودمان آمده‌ایم تا بگوییم که پشت ایران خود هستیم و به اسرائیلی‌ها بگوییم که بترسند از آن روزی که فقط راه فرار آن‌ها از دریاست».

سیزده آبان

اگر آمریکا بخواهد کشور ما را تسخیر کند، با دهه نودی‌ها روبه‌رو خواهد شد

گفت‌وگوی خود را با دانش‌آموزان حاضر در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان ادامه می‌دهم. دانش‌آموز دیگری که با او همکلام می‌شوم، خود را «باران» معرفی می‌کند و می‌گوید: «آمده‌ام تا به آمریکا ثابت کنم که ما قوی هستیم و فکر نکند که اگر سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده، می‌تواند داخل کشور ما بیاید و بر ما حاکم شود. من آمده‌ام اینجا تا به آمریکایی‌ها بگویم که ما ایستاده‌ایم و اگر بخواهد کشور ما را تسخیر کند، با دهه نودی‌ها روبه‌رو خواهد شد».

سیزده آبان

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

پسربچه دهه نودی دیگری را می‌بینم که وقتی از او می خواهم تا باهم گفت وگویی داشته باشیم؛ از این موضوع استقبال می‌کنم. متوجه نشدم که خود را «محمدصالح» معرفی کرد یا «محمدصادق»؛ اما آن‌چه مهم است، سخنان محکم و قاطعانه او است که با جمله معروف امام خمینی (ره) آن را آغاز می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده انتقال منویات و تفکر بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) به دهه نودی‌هاست؛ وی می‌گوید: «ما آمده‌ایم این‌جا تا بگوییم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر هم بخواهد کاری کند، حافظان امنیت کشور مقابل آن خواهند ایستاد». او همچنین در ادامه به اغتشاشات اخیر در کشور نیز اشاره کرده و اضافه می‌کند: «اغتشاش‌های اخیر اگر پایان نپذیرد، دیگر کشور امنیت نخواهد داشت؛ بنابراین ما آمده‌ایم در این‌جا تا مرگ‌بر آمریکا گفته و تأکید کنیم که آن‌ها به‌عنوان حامی اغتشاش‌گران، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

سیزده آبان

اگر دشمن بخواهد کاری کند، ما امام خامنه‌ای و نیروهای مسلح را داریم

«دشمن هیچ‌کاری نمی‌تواند بکند و اگر هم بخواهد کاری کند، ما امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و نیروهای مسلح را داریم»؛ این جمله را نیز «سالار» یک دانش‌آموز دیگر گفته و در در حالی که که پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست دارد، در پاسخ به این‌که چرا باید شعار «مرگ‌بر آمریکا» سر دهیم، به اغتشاش‌های اخیر اشاره کرده و تأکید می‌کند: «این آمریکاست که در کشور ما شورش به‌راه می‌اندازند و مردم ما را به خاک خون می‌کشد؛ بنابراین ما باید «مرگ‌بر آمریکا» بگوییم».

سیزده آبان

«نبین قدم کوچیکه، پاش بیافته من برات قیام می‌کنم»

«فاطمه» نام یک دختر‌خانم دهه‌نودی است که با او نیز گفت‌وگو می‌کنم. وی هدف خود از حضور در راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان را در یک جمله، این‌گونه توصیف می‌کند: «آمده‌ام تا خطاب به امام زمان (عج) خود بگویم: «نبین قدم کوچیکه، پاش بیافته من برات قیام می‌کنم». وی همچنین در پاسخ به این‌که چرا «مرگ‌بر آمریکا» می‌گوید؟ پاسخ می‌دهد: «آمریکا نمی‌تواند ما را از هدف خود دور کند و در حقیقت هیچ‌کاری نمی‌تواند بکند».

سیزده آبان

به‌خاطر جنایات داعش «مرگ‌بر آمریکا» می‌گوییم

جلیقه نظامی بر تن داشتند و روی پیشانی خود، سربند «یا قاسم ین الحسن (ع)»؛ گروهی از نوجوانان را می‌گویم که با همدبگر، به راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان آمده بودند؛ وقتی با بکی از آن‌ها همکلام می‌شوم، خود را «محمدحسام» معرفی می‌کند و با اشاره به انگیزه حضور خود در این مراسم، می‌گوید: «ما امروز به این‌جا آمده‌ایم تا در دهان آمریکای و آل‌سعود خائن به‌خاطر همه جنایت‌های‌شان، بزنیم و این‌که «مرگ‌بر آمریکا» می‌گوییم، به‌دلیل این است که آمریکا خود پدیدآورنده داعش است و این داعش بود که کشور سوریه را نابود کرد و شهید حاج قاسم سلیمانی مقابل آن ایستاد؛ بنابراین به‌خاطر جنایات داعش ما «مرگ‌بر آمریکا» می‌گوییم.

سیزده آبان

این همه کودک و نوجوان دانش‌آموز و این همه مواضع قاطعانه، باعث شد تا ما در گفت‌وگو با آن‌ها تنها گوشه‌ای از بصیرت و آگاهی نسل‌های آینده خصوصاً دهه‌نودی‌ها را به نمایش بگذاریم، تا به فتنه‌گران ثابت کنیم که اگر یکی‌دو نفر از نسل‌های جدید تحت تأثیر سمپاشی‌های آن‌ها در فضای مجازی و هیجانات، اقداماتی را انجام می‌دهند؛ اما در حقیقت این افراد با «جهاد تبیین» قابل اصلاح هستند و به تعبیر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): «نوجوانِ امروز، بر خلاف نوجوان قدیم، یک عنصر بالغ و عاقل است، یک عنصر خردمند است».

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی