مهدیه آمل

مهدیه شهرستان آمل درسال 1335 تاسیس وشروع به کار کرده است

بانک رسانه مهدیه آمل

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

حسینیه

معرفی کتاب مهدوی

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

پيوندها

شهدای شاخص

سایت علما و مراجع

گالری تصاویر
۰

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده/ دانش هسته‌ای ایران؛ قبل و بعد از ترور

 بخش خبری مهدیه آمل شهدا

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده/ دانش هسته‌ای ایران؛ قبل و بعد از ترور

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده/ دانش هسته‌ای ایران؛ قبل و بعد از ترور

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هنوز ساعاتی از وقوع عملیات تروریستی در منطقه «آب سرد» دماوند نگذشته بود که خبر آمد در این حادثه یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور به نام «محسن فخری‌زاده» توسط عوامل و تیم ترویستی وابسته به رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران بر اساس سخنان و فتوای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگونه استفاده و به کارگیری از سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردن بودند هیچگاه فعالیت غیرصلح آمیز و نظامی در حوزه هسته‌ای نداشته و همچنان هم نخواهد داشت. اما دشمنان ایران با بستن چشمان خود بر روی این موضوع تا امروز چندین نفر از دانشمندان صنعت هسته‌ای ما را ترور کرده و به شهادت رساندند.

اما نکته جالب در این واقعه اینکه هنوز ساعاتی از این ترور نگذشته بود که رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با انتشار خبر این ترور از احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه تروریستی سخن به میان آوردند و در کمتر از یک ساعت از انتشار این خبر رسانه‌های انگلیسی زبان و عربی از جمله «وورلد تاپ»، «العربیه»، «دیلی استار»، «آسوشیتد پرس» به طور گسترده آن را پوشش دادند.

نکته جالب در این میان رسانه‌های انگلیسی بودند که فقط به فاصله اندکی از این ماجرا حادثه تروریستی که موجب به شهادت «محسن فخری‌زاده» شده بود را به صورت وسیع و گسترده‌ای بازتاب دادند. در واقع می‌توان گفت تقریبا تمامی رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری انگلیس بخش‌های اصلی خبری خود را به اطلاع رسانی این حادثه و سپس تحلیل و بررسی آن اختصاص داده بودند.

حال در این میان موضوعی که نشان از اشراف بالای اطلاعاتی آن‌ها داشت این مسئله بود که بیشتر رسانه‌های انگلیسی شهید «فخری‌زاده» را پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران، «قاسم سلیمانی» برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خوانده و او را عنصری مهم در برنامه‌های هسته‌ای تهران لقب دادند.

این رسانه‌های لندن نشین همچنین در ادامه بازتاب خبری این حادثه تروریستی، واکنش مقام‌های ایرانی همچون وزیر امور خارجه، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور نظامی فرماندهی کل قوا را بازنشر داده و عنوان کردند که تهران انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه گرفته است.

ولی ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم شبکه «بی‌بی‌سی» در گزارشی همسو با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرده بود تا شهادت فخری‌زاده را به نگرانی‌ها درباره کاهش تعهدات برجامی و افزایش ذخایر اورانیوم در ایران نسبت بدهد و عنوان کرده بود نام او در فهرست سرویس‌های جاسوسی غرب قرار داشته است.

اما در این میان نشریه «دیلی میل» در گزارشی تصاویر منتشر شده از حمله صورت گرفته علیه این مدیر ارشد صنعت دفاعی کشورمان را تکان دهنده خوانده و افزوده بود «اسرائیل» متهم شماره یک این ماجرا است، زیرا حدود ۱۰ سال پیش چندین دانشمند هسته‌ای ایران را نیز ترور کرده بود. این موضوع سران و مقامات اطلاعاتی این رژیم اشغالگر را به عنوان مضنون اصلی مطرح کرده است.

گاردین دیگر روزنامه انگلیسی بود که در گزارشی، ترور شهید «فخری‌زاده» را به تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت دولت «جو بایدن» به توافق هسته‌ای ایران نسبت داد و به این مهم اشاره کرد که اسرائیل و عربستان مایل هستند آمریکا از برجام خارج شود و به سیاست فشار حداکثری علیه تهران ادامه دهد. این در حالیست که بایدن گفته بود مایل است به برجام بازگشته و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌ها

البته شمار دیگری از نشریات انگلیسی از جمله «ایونینگ استاندارد»، «دیلی اکسپرس»، «دیلی تلگراف» و شبکه‌های تلویزیونی همچون «آی‌تی‌وی» خبر انجام عملیات تروریستی در «آب سرد» دماوند که به شهادت «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را انعکاس داده و در چندین نوبت آن را منتشر کردند.

«اکونومیست» با عنوان پدر برنامه‌های هسته‌ای ترور شد خبر از ترور شهید محسن فخری‌زاده داده و نوشته بود ترور محسن فخری زاده، تلاش‌های جو بایدن را برای بازسازی پیمان هسته‌ای، پیچیده کرده و در هم ریخت. این روزنامه عنوان کرده است که ترور دانشمندان ایرانی، بیش از هر مرگی، ایران را برآشفته می‌سازد.

روزنامه فرانسوی «لوموند» هم با عنوان تندرو‌های دولت ترامپ رو در رو با ایران، از ترور دانشمند ایرانی می‌نویسد؛ البته با نگاهی دیگر به پیمان برجام در ۲۰۱۵. ترامپ مانع بازگشت آمریکا به این پیمان است حال آن که، جو بایدن وعده کرده است به گفتمان با تهران، رو خواهد آورد. این روزنامه فرانسه در نگاهی دیگر نوشت: ترور محسن فخری‌زاده، شخصیت کلیدی برنامه هسته‌ای ایران؛ تهران، اسرائیل را عامل حمله خواند و عهد کرد انتقام سخت در پیش است.

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌ها

شبکه العربیه عربستان که سردمدار جوسازی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است، به پخش خبر‌های مربوط به این اقدام تروریستی با جهت گیری خاص خود پرداخت و در گزارش خود نوشت، پس از آنکه رسانه‌های ایرانی از کشته شدن «محسن فخری‎ازده» یکی از دانشمندان مطرح هسته‌ای در منطقه‌ای در نزدیکی تهران خبر دادند، خبرگزاری فارس تصاویری از مکان ترور وی منتشر کرد.

شبکه الجزیره قطر در گزارشی پیرامون ماجرای ترور «محسن فخری‌زاده» نوشت، رسانه‌های ایرانی از ترور یک دانشمند هسته‌ای در منطقه آبسرد دماوند تهران خبر دادند. این رسانه‌ها گفتند که محسن فخری زاده از دانشمندان رده اول به شمار می‌رود. همچنین خبرنگار این شبکه در گزارش خود به این روزنامه عنوان کرده بود که وزارت دفاع ایران کشته شدن «محسن فخری‌زاده» در یک حمله مسلحانه که آن را تروریستی خواند، تایید کرده است.

سایت «الدستور» اردن دیگر رسانه عربی زبان بود که گزارشی درباره شهید فخری زاده منتشر کرد. همچنین سایت «سماالاخباریه» این خبر را با این تیتر منتشر کرد که خبر‌های ضد و نقیض درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران به ضرب گلوله افراد ناشناس به گوش می‌رسد.

بازخوانی بازتاب رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌ها/ پیشرفت ایران با ترور دانشمندان متوقف نمی‌شود

اما در این میان گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» در نوع خود بسیار جالب توجه و تامل برانگیز بود. این روزنامه در گزارشی مدعی شد برای نخستین بار جزئیاتی را درباره عملیات ترور شهید فخری زاده توسط «موساد» منتشر کرده است که نشان می‌دهد، سلاح خودکار و کنترل از راه دور به کار رفته در این عملیات با فناوری هوش مصنوعی ارتقا یافته بود و مسئولان ارشد آمریکا در جریان این عملیات قرار داشتند.

در پایان باید گفت سابقه رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی در ترور دانشمندان و کارشناسان هسته‌ای ایران به بیش از ۱۰ سال رسیده است. آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز تحقیق و پژوهش در صنعت هسته‌ای همواره بر استفاده صلح آمیز از این انرژی تاکید کرده است. در نتیجه این موضوع خود نشان می‌دهد که دشمنان ایران نه نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که نگران مسلط شدن کارشناسان و دانشمندان کشور به تکنولوژی و فناوری هسته‌ای هستند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی