مهدیه آمل

مهدیه شهرستان آمل درسال 1335 تاسیس وشروع به کار کرده است

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بانک رسانه مهدیه آمل

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

حسینیه

معرفی کتاب مهدوی

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

پيوندها

شهدای شاخص

سایت علما و مراجع

گالری تصاویر
۰

۲۱ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

 بخش خبری مهدیه آمل

۲۱ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

۲۱ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۲ سال از پیروزی خود شاهد روز‌های تلخ و شیرین زیادی بوده است، روز‌های شیرینی که با همت بلند مردم و توان و اتحاد آنان رقم خورد و روز‌های تلخی که در بسیاری از موارد رد پای دشمن به وضوح در آن دیده می‌شود.

اینکه حق اعتراض محفوظ است و رویکرد حاکمیت باید ایجاد فضای بیان اعتراض و اشتراک سلیقه‌ها و آرا مختلف باشد شکی نیست، اما آنچه از آخرین روز‌های شهریور امسال تا به امروز در برخی خیابان‌های تهران و شهر‌های دیگر جریان داشت نه یک اعتراض و گلایه، که عملا جنگ و عناد با نظام اسلامی بود. چه بسا سردمداران تحریک مردم برای ایجاد آشوب و ناآرامی پس از چند روز چهره حقیقی خود را نشان دادند و رسما اعتراضات را به سمت اغتشاش و آشوبگری کشاندند.

۱۹ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

نه فقط در ایران که در همه کشور‌ها خط قرمز‌هایی برای حفظ امنیت و اقتدار نظامی کشور وجود دارد که از جمله آن حفظ مقر‌های نظامی هر کشور است. واقعه زاهدان و حمله به پاسگاه نیروی انتظامی در این شهر اقدام آشوبگرانه‌ای بود که با تحریک عده‌ای و هجوم به کلانتری ۱۶ زاهدان صورت گرفت. اتفاقی که منجر به شهادت شش نفر از نیرو‌های انتظامی و بسیجی شد، اما آنچه ضد انقلاب و دشمنان برجسته کردند چیز درگیری بود.

حافظان نظم و امنیت کشور از ابتدای انقلاب اسلامی هرکجا جان مردم در خطر افتاد به صحنه آمدند، جان دادند و خون خود را نثار مردم و دین و وطن کردند. از درگیری با ضد انقلاب در شرق و غرب کشور، تا نابودی تروریست‌ها در بیرون از خاک وطن و مبارزه با اشرار و قاچاق چیان حاصل ماه‌ها مبارزه و از جان گذشتگی جوانان زیادی در نقاط مختلف این سرزمین است تا با وجود قرار گرفتن ایران در منطقه‌ای استراتژیک و احاطه دشمنان از هر سو امنیت ارمغان خون‌های ریخته شده در این راه باشد.

در ناآرامی روز‌های اخیر ایران که آنچه مشهود است جریان سازی ایرانیان خارج نشین برای براندازی نظام توسط عوامل خود در داخل است ۲۱ تن از نیرو‌های امنیت و بسیجی به دست اغتشاش‌گران به شهادت رسیدند. نحوه شهادت آنان به خوبی نشان می‌دهد برخلاف آنچه در رسانه‌های خارجی گفته شده معترضین آرام خیابان‌های تهران و دیگر شهرها! به انواع سلاح‌های سرد و گرم مجهز بوده و به خوبی فنون اغتشاش را می‌دانستند تا جایی که حمله آنان به مامورین منجر به شهادت آنان شده است. این موضوع نشانگر آن است که نیرو‌های امنیت با گروه‌های برنامه ریزی شده و اقدامات از پیش آموزش داده شده رو به رو بوده‌اند.

۱۹ شهید اغتشاشات اخیر کشور

از بین این شهدا شش شهید مربوط به شهر زاهدان و درگیری‌های تروریستی در این شهر است. سعید برهان زهی ریگی از بسیجیان طرح امنیت اهل سنت، سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی (سید علی موسوی)، محمد امین آب‌درشکر (نیروی خرید خدمت) و محمد امین عارفی، بسیجی علی بیک و نیز بسیجی اهل سنت ناصر براهویی شش شهید واقعه زاهدان هستند.

روز جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱ پس از نماز جمعه جو نزدیکی مسجد مکی زاهدان متشنج شده و عده‌ای سعی در بهم زدن نظم و امنیت محل دارند. آن‌ها در حمله‌ای تروریستی اقدام به حمله و تیراندازی به پاسگاه پلیس کرده و وضعیت را بهم ریخته می‌کنند. در این اقدام آشوبگرانه تروریستی یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر به آتش کشیده می‌شود. نیرو‌های امنیتی برای آرام کردن فضا از راه می‌رسند. سید حمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان مجروح شد. او دقایقی قبل از شهادت با یکی از دوستانش تماس گرفته و گفته بود: «اوضاع خراب و خیلی بهم ریخته است؛ من می‌روم در صحنه و از صحنه با شما تماس می‌گیرم»، اما نیم ساعت بعد خبر شهادتش منتشر می‌شود. در جریان درگیری‌های تروریستی سیستان و بلوچستان که از جمله آن حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان بود شش نفر از پاسداران و بسیجیان شهید و ۳۲ تن دیگر مجروح شدند که از جمله آنان «سعید برهانزهی ریگی و ناصر براهویی» جوانان بسیجی اهل سنت زاهدان بود.

۱۹ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

بسیجی شهید حسین اوجاقی مقابل مصلای تبریز روز چهارشنبه ۳۰ شهریور با ضربه چاقوی اغتشاشگران به شهادت رسید و مسلم جاویدی مهر افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی در همین روز در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های شهر قوچان هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

محمد رسول دوست محمدی شهید دیگری بود که روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در مشهد به شهادت رسید. زمانی که آشوبگران قصد حمله به خیمه امام حسین و آتش کشیدن آن را داشتند شهید دوست محمدی به مقابله با آنان پرداخت و در اثر ضربان چاقو به شهادت رسید. سرهنگ عبداللهی فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران با شلیک تیر مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرید کرم پور در رباط کریم تهران براثر زیر گرفتن به وسیله خودروی اغتشاشگران شهید شد و حسیت تقی پور از بسیجیان اهل اسلامشهر تهران در محله تهرانپارس مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفته و به شهادت رسید.

مهدی زاهدلویی از طلبه‌های بسیجی استان قم بود که در در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر از ناحیه قلب و با سلاح سرد مجروح شده تا آنکه روز یکشنبه دهم مهر به شهادت رسید. سرهنگ عبداللهی فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران باشلیک تیر مستقیم در همین روز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سید عباس فاطمیه در ارومیه پس از برخورد ضربات چاقو و مدتی که در کما به سر برد به شهادت رسید. محمدحسین سروری از گرمسار، امیرضا اولادی از شیراز و مجتبی امیری‌دوماری از قشم نیز دیگر شهدای ناآرامی‌های اخیر بودند.

در تازه‌ترین جنایت اغتشاشگران شهید پوریا احمدی مورد اصابت ۹ ضربه چاقو در منطقه پیروزی تهران قرار گرفت. او پس از یک هفته بستری در بیمارستان به شهادت رسید و پیکر پاکش روز گذشته از میدان امام حسین (ع) به میدان شهدا تشییع شد.

۲۱ شهید ناآرامی‌های کشور چگونه به شهادت رسیدند؟

همچنین در جریان آشوب‌های روز شنبه تهران و سنندج نیز ۲ بسیجی به شهادت رسیدند. در منطقه ۱۷ تهران «سلمان امیراحمدی» بر اثر اصابت تیر اسلحه جنگی شهید شد. از وی دو فرزند یک و هفت ساله به یادگار مانده است. برادر این شهید نیز سال ۱۳۸۴ در راه امر به معروف شهید شده بود. در سنندج نیز «علیرضا بامدی» در درگیری با ضد انقلاب و آشوبگران به شهادت رسید. او اصالتا اهل اندیمشک است و پیکر مطهرش برای تدفین به این شهر اعزام شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی